BEDRIJFSMAATSCHAPPELIJK WERK

Bedrijfsmaatschappelijk werk is er voor werknemer én werkgever

Als medewerkers problemen ervaren die hun functioneren in de weg staan kunnen ze terecht bij het bedrijfsmaatschappelijk werk. Het kunnen zowel problemen zijn die werkgerelateerd zijn, maar ook problemen in de privésfeer. Zeker als deze laatste van invloed zijn op het werk.

Bedrijfsmaatschappelijk werk

Om werknemers ondersteuning te bieden bij problemen op sociaal-emotioneel vlak, kunnen werkgevers bedrijfsmaatschappelijk werk van BMW Voor Elkaar inschakelen. Maar wanneer klopt u als werkgever aan?

Wij kunnen helpen bij de volgende zaken:

  • Stressklachten.
  • Verstoorde balans werk-privé.
  • Conflictbemiddeling.
  • Gevolgen van ongewenst gedrag.
  • Functioneringsproblemen.
  • Motivatieproblematiek.
  • Reorganisatie.
  • Opvang bij slechtnieuwsgesprekken en ontslag.
  • Traumatische gebeurtenissen.
  • Calamiteitenopvang.
  • Rouw en verlies.
  • Advies en consultatie leidinggevenden en HR adviseurs.
  • Bevorderen samenwerking binnen uw organisatie.

Wij werken actief samen met HR adviseurs, bedrijfsartsen, casemanagers en arbeidsdeskundigen.

Onze werkwijze

We hebben twee soorten dienstverlening voor bedrijfsmaatschappelijk werk:

  • Vaste uren afname/dagdelen.
  • Inzet bij individuele medewerkers.

De inzet bepaalt de werkwijze die we hanteren. Ook is het mogelijk om op maat een werkwijze voor uw organisatie af te spreken.

Aanmelding

Individuele trajecten kunt u zelf aanmelden via onderstaand aanmeldformulier. Wij koppelen de bedrijfsmaatschappelijk werker aan uw medewerker. We kijken dan naar welke bedrijfsmaatschappelijk werker het dichtst in de buurt zit.

Bij uren afnamen/dagdelen kunnen we afspreken dat medewerkers zelf contact kunnen opnemen of worden verwezen. Verwijzers zijn meestal de bedrijfsarts, leidinggevende of de HR adviseur. De bedrijfsmaatschappelijk werker is dan bij u in de organisatie aanwezig. Hybride opties zijn mogelijk.

 

Intake proces

  • Tijdens de intake wordt samen met de medewerker de hulpverleningsdoelen bepaald.
  • Er wordt gericht gewerkt aan een duurzame oplossing.
  • Na de intake wordt bij individuele trajecten een indicatie gegeven van het aantal gesprekken.
  • Het intakegesprek bestaat uit gesprekstijd met de medewerker, overleg met de aanmelder en het opstellen van een behandelplan en rapportage.
  • De werkgever ontvangt bij individuele trajecten uiterlijk binnen drie werkdagen ons advies voor verdere begeleiding.

Waarom kiezen voor BMW Voor Elkaar?

Onze dienstverlening is persoonlijk, transparant, proactief en resultaatgericht.

  • Razendsnelle dienstverlening.
  • Geen wachtlijsten.
  • Korte lijnen.
  • Flexibel in het oplossen van uw problemen.

Bekijk ook:

 

Direct regelen?

De inzet bepaalt de werkwijze die wij hanteren. Ook is het mogelijk om op maat een werkwijze voor uw organisatie af te spreken.

Direct contact of een afspraak maken?

Van persoonlijk advies tot een directe aanmelding, wij zijn u graag van dienst. U kunt ons op werkdagen bereiken van 8.30 uur tot 17.00 uur op
085-303 9262 of vul onderstaand formulier in.

Voor traumaopvang belt u dag en nacht met nummer
0411-650775

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.