Handel klachten netjes af

Voor onafhankelijke afhandeling van klachten in uw organisatie

Slechts één tot twee procent van de klachten ongewenste omgangsvormen leidt tot een officiële klacht. Het is daarom goed om een externe klachtencommissie in te stellen. Dit bevordert de onafhankelijkheid van de klachtafhandeling en heeft als gevolg dat de klachtencommissie onpartijdig, deskundig en onafhankelijk is. Het vraagt extra kennis die niet standaard in het bedrijf aanwezig is. Eén van de commissieleden is standaard een jurist uit ons team.

Werkwijze klachtencommissie

Iedere schriftelijke klacht die bij de commissie binnenkomt wordt zorgvuldig beoordeeld.

  1. De commissie bepaalt of de klacht ontvankelijk is. Er wordt gecheckt of de aard van de klacht in het klachtenreglement staat.
  2. Mogelijk is er nog aanvullend onderzoek nodig.
  3. De commissie gaat in gesprek met de klager en de beklaagde. Het zogenaamde ‘hoor en wederhoor’. In sommige gevallen kan de commissie ook getuigen oproepen.
  4. Er wordt advies uitgebracht aan de bestuurders of de directie van de organisatie.

BMW Voor Elkaar levert u een deskundige, externe en onafhankelijke klachtencommissie die bestaat uit:

  • Een senior bedrijfsmaatschappelijk werker of gedragsdeskundige.
  • Een jurist.
  • Bij voorkeur een afgevaardigde uit de betreffende organisatie.
  • Een notulist.

Direct contact of een afspraak maken?

Van persoonlijk advies tot een directe aanmelding, wij zijn u graag van dienst. U kunt ons op werkdagen bereiken van 8.30 uur tot 17.00 uur op
085-303 9262 of vul onderstaand formulier in.

Voor calamiteitenopvang van 08.30 uur tot 17.00 uur belt u met
085-3039262 . Buiten kantoortijd en in het weekend belt u met
085-0047997

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.