Wachtlijst overbrugging

Zorg ervoor dat uw medewerker niet uitvalt

Medewerkers die reguliere zorg nodig hebben, krijgen te maken met lange wachtlijsten. Ze hebben hulpvragen vaak lang uitgesteld en zijn pas hulp gaan zoeken toen ze het echt niet meer alleen konden. Vervolgens komen ze maanden op een wachtlijst. Veel medewerkers geven aan niet thuis te willen zitten. Medewerkers die helemaal uitvallen zijn ook moeilijker weer te re-integreren. Het is van belang de wachtlijst te overbruggen om langdurige uitval te voorkomen.

We werken bij wachtlijst bemiddeling nauw samen met de bedrijfsarts en de huisarts. We kunnen dan snel ingrijpen als de medewerker dringend hulp nodig heeft.

Enkele voorbeelden

  • Paul is depressief en staat op de wachtlijst van de GGZ. Het helpt hem ter overbrugging om af en toe van zich af te praten.
  • Meryem krijgt een verwijzing van de huisarts en een lijstje met psychologen die ze kan bellen. Alle psychologen hebben een lange wachtlijst of zelfs een cliëntenstop. Samen met Meryem vinden we een psycholoog waar ze wel sneller terecht kan. Zie ook https://bmwvoorelkaar.nl/bmwvoorelkaar/psychologen/
  • Merel is autistisch en heeft ADHD. Door een reorganisatie raakt ze ontregelt. Ze communiceert moeizaam met haar leidinggevende en collega’s. Gesprekken met de leidinggevende en Merel helpt de lucht te klaren. De leidinggevende is verbaasd hoe Merel de wereld ervaart. Bij de GGZ wordt Merel opnieuw ingesteld op medicatie.
  • Anne heeft een progressieve ziekte. Ze moet weer een specialist traject ondergaan. Ze worstelt met de fysieke achteruitgang. Ze ervaart hierdoor chronische rouw. Haar pijnmanagement is ontregeld en ze raakt oververmoeid. Ze kan geen hele dagen meer werken. Ze verbloemt dit door vrije uren en hersteldagen op te nemen.
  • Marcel heeft een ontwijkende persoonlijkheidsstoornis. Zijn partner plande altijd zijn dagen. Na de scheiding lukt het hem niet meer om een invulling te vinden voor de weekenden. Samen maken we een lijst van dingen die hij leuk vindt en een planning. Dit wordt door de start van de schematherapie door de GGZ overgenomen.

Werkwijze

Samen met uw medewerker wordt er geïnventariseerd wat de medewerker nodig heeft om de wachtlijst te overbruggen. De medewerker weet dan waar wel en niet aan gewerkt wordt. Op gestructureerde wijze wordt er naar de start van de behandeling toegewerkt. Doel is om uitval  zoveel mogelijk te voorkomen.

U kunt uw medewerker aanmelden via het aanmeldformulier. U neemt een los traject af en zit niet vast aan een abonnement.

Direct contact of een afspraak maken?

Van persoonlijk advies tot een directe aanmelding, wij zijn u graag van dienst. U kunt ons op werkdagen bereiken van 8.30 uur tot 17.00 uur op
085-303 9262 of vul onderstaand formulier in.

Voor calamiteitenopvang van 08.30 uur tot 17.00 uur belt u met
085-3039262 . Buiten kantoortijd en in het weekend belt u met
085-0047997

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.